(A. Jerman Obreza, M. Jerman - glasba F. Gasparini, A. Vivaldi, F. Caccini, B. Strozzi) Hidden voices - avtorski projekt
(Avtorski projekt)
VOCI INCOGNITE (Zakriti glasovi)
Avtorstvo besedila in režija: Ana Jerman Obreza
Izbor glasbe: Mojca Jerman
Scenografija in kostumografija: Andrej Vrhovnik
Svetlobno oblikovanje: Jaka Varmuž
Produkcija: Slovensko komorno glasbeno gledališče v sodelovanju s Pionirskim teatrom
Nastopajoči:
Kaya Tokuhisa – glas(ovi)
Mojca Jerman – baročna violina
Domen Marinčič – viola da gamba
Glasba, uporabljena v predstavi:
F. Gasparini (1661–1721): L’oracolo del fatto, Uvertura za godala
Antonio Vivaldi (1678–1741): Cum Dederit
Antonio Vivaldi: Koncert za violino RV 279 – Allegro v e-molu
Francesca Caccini (1587–1640): Sinfonia iz opere La liberazione di Ruggiero dall'isola d'Alcina
Barbara Strozzi (1619–1677): Che si puo fare
Mojca Jerman – improvizacije na violini
Domen Marinčič – improvizacije na violi da gamba
Premiera: 29. september 2024 ob 20.00, Pionirski teater, dvorana Jenko
Ponovitvi: 24. in 25. oktober 2024, Pionirski teater, dvorana Jenko
Vsebina projekta
Barok je sredi 17. stoletja razgibal in vzvaloval, okrasil in obogatil resnejši, bolj zadržan renesančni izraz. Pa so v ustvarjalno prekipevajočih vodah baročne glasbe lahko svoje mesto našle tudi ženske?
Beneška skladateljica in pevka Barbara Strozzi (1619–1677) je bila svojevrsten fenomen, saj je brez podpore Cerkve ali plemstva v času svojega življenja izdala številna glasbena dela, zvečine posvetna. Kot nezakonska hči je odraščala v hiši Giulia Strozzija, pesnika in libretista, ki jo je v otroštvu in mladosti odločilno podprl pri razvijanju umetniških talentov. Znana kot izredna pevka, se je Barbara Strozzi v svojih kompozicijah odlikovala s prepletom tenkočutno artikulirane besedne poetike in glasbenega izraza. Sočasno se je v beneškem samostanu-sirotišnici Ospedale della Pietà razvijala tudi glasbena šola, katere zbor in orkester sta v začetku 18. stoletja že slovela daleč naokrog. V Ospedale della Pietà so mdr. mentorsko in skladateljsko delovali Francesco Gasparini, Antonio Vivaldi in Nicola Popora; prenekatera gojenka sirotišnice je dosegla pravo glasbeno mojstrstvo (Anna Maria del Violin, Santa della Pietà, Fortunata Cantora idr.).
Naš pogled na vlogo in položaj ženske-glasbenice v baročnih Benetkah se razpira na stičišču nasprotij med svobodnim, individualnim izrazom posvetnih vsebin Barbare Strozzi in skupinskim glasbenim udejstvovanjem deklet za zidovi samostana-sirotišnice. Tako Barbara kot gojenke Ospedale so bile prej izjeme kot pravilo svojega časa – oboje izjemne pa so danes kljub temu bolj ali manj pozabljene. Čeprav so veliko prispevale k temeljem ženske ustvarjalnosti, ki ima moč odmevati tudi v javnosti, se moči njihovih glasov iz mimobežnih omemb v enciklopedijah glasbe ne da zaslutiti.
Glasbeno-gledališka predstava Voci incognite tem neznanim glasovom prisluškuje. Da bi odprli zaprto in odstrli zakrito. Da bi jih spet zaslišali.