top of page

Svadba / Svatba

(A. Sokolović) The Wedding - komorna opera v srbskem jeziku za šest ženskih glasov a cappella in občasno spremljavo tolkal

Svatba (originalno SVADBA/ The Wedding)

Sodelujoči


Glasbeno vodstvo: Jelena Susnick

Režija: Andrej Jus

Scenografija: Jaro Ješe

Kostumografija: Maja Možic

Milica: Štefica Grasselli

Danica: Theresa Plut

Lena: Katja Konvalinka

Zora: Irena Yebuah Tiran

Nada: Barbara Jernejčič Fürst

Ljubica: Anja Šinigoj

Koprodukcija: Slovensko komorno glasbeno gledališče in Cankarjev dom

Sodelovanje: Anton Podbevšek Teater

Projekt sta podprla: Ministrstvo za kulturo Mestna občina Novo mesto





SVATBA je komorna opera v srbskem jeziku za šest ženskih glasov a cappella in občasno spremljavo tolkal, ki jo izvajajo pevke same. Glasbo in libreto podpisuje v Kanadi živeča srbska skladateljica Ana Sokolović. Opera se dogaja na večer pred poroko Milice, mladega dekleta, ki s prijateljicami proslavlja svoj odhod v zakonski stan. Delo je bilo premierno izvedeno leta 2011 v Torontu, od takrat pa je redno izvajano na mnogih svetovnih odrih.

Svatba je kompozicijsko zelo zahtevno in zanimivo vokalno delo skladateljice, ki se je po študiju v Novem Sadu in Beogradu preselila v Kanado in naredila izjemno kariero. Njena dela prejemajo prestižne nagrade, je rezidenčna skladateljica uglednih orkestrov, zastopa jo založba Boosey and Hawkes. Sama opera Svatba je prejela izvrstne kritiške odzive in nagrado Dore Mavor Moore za "Izjemno novo opero." S pisanim zvočnim svetom in balkanskimi ritmi navdušuje občinstvo na referenčnih opernih odrih po vsem svetu.

Založba: Boosey & Hawkes





Datumi predstav

Cankarjev dom - Štihova dvorana

5. sep. 20:00

6. sep. 20:00

7. sep. 20:00

23. okt. 19:30

29. mar. 19:30


NAKUP VSTOPNIC


KD Primoža Trubarja Šentjernej

1. oktober 2022


Anton Podbevšek Teater Novo Mesto

15. oktober 2022


Gostovanje v Beogradu (Srbija) - dvorana Kolarac

4. marec 2023



KRITIKA

...Svatba Ane Sokolović je izjemno uspela predstava, ki nasmeje, gane in navduši. Vsekakor je vredna ogleda in si zasluži še več ponovitev, kot pa jih je zaenkrat napovedanih. Je sad uspešnega sodelovanja med Slovenskim komornim glasbenim gledališčem in Cankarjevim domom ter obetaven vstop v novo gledališko sezono, ki v slovenskem prostoru nima vzporednice. Kvalitetno opravlja pomembno poslanstvo izvajanja komornih opernih predstav, namenjenih občinstvu vseh starosti...

Tomaž Gržeta (Sigic, 10. 9. 2022)


Velik in nenavaden užitek je, kadar dobimo priložnost primerjati več različnih izvedb pomembnega dela sodobne glasbe. "Svatba" Ane Sokolović je bila v Beogradu že dvakrat prikazana, v obeh primerih so bili izvajalci iz tujine, in tudi ta tretja različica je prišla iz tujine, čeprav bližnje in pod glasbenim vodstvom Beograjčanke Jelene Susnick. Tudi Ana Sokolović ni več naša – je ena najpomembnejših kanadskih skladateljic, kronana z najvišjimi priznanji svoje nove domovine. Poudarjam te geografske determinante, saj komorno opero »Svatba« na koncu lahko interpretiramo kot emigrantsko delo – »odidi, Milica, ne oziraj se« – pravi zaključni verz libreta. Seveda je kontekst povsem drugačen – poročni rituali in dekličin odhod v "drugo, novo, boljšo družino" – vendar ima ta ločitev od svoje družine in vsega znanega na simbolni ravni res veliko pomenov. Sokolovićeva je očitno v svojem spominu iskala zlomljene fragmente in posamezne podobe, nato pa jih je na svoj visoko umetniški način povezala v eno edinstveno delo, edinstveno po tem, da je namenjeno vokalnemu ansamblu šestih pevk. Poleg besedila več znanih ljudskih pesmi je skladateljica v okviru libreta uporabila tudi izštevanke, otroške igre, abecedo, verjetno zaradi njihovih zvočnih lastnosti v izjemno ritmičnih delih partiture, in strukturirala to veliko dekliščino v več karakterističnih prizorov oziroma faz rituala, ne da bi asocirala na glasbeno folkloro, ali kvečjemu v zelo oddaljenih indikacijah...

Gorica Pilipovič (Danas, RB2, 6. 3. 2023)


...Delo je maestralno izvedel ansambel Slovenskega komornega glasbenega gledališča iz Ljubljane pod dirigentskim vodstvom Jelene Susnick, s čimer je prostor med stebri foajeja dobil nov značaj in postal kraj, kjer se bodo izvajala najpomembnejša dela sodobne glasbe, neoklasike in avantgarde.

Stoječe ovacije publike, ki je štirikrat vračala umetnice na oder, najbolje opišejo energijo izvedbe in vrednost dela, ki je bilo prvič izvedeno na Kolarcu...

Suzana Sudar (Kultura, nova.rs, 5. 3. 2023)

bottom of page